


Transaction with the vendors in “red zone”. Bandung City applies disincentive approach to the buyers of street vendors by giving penalty to those making While Governor of Jakarta applies an incentive approach to street vendors by transferring them from the streets of Jakarta to appropriate place, Mayor of. A newly emerged city leadership style in Jakarta and Bandung City shows two different approaches towards sustainable solution of street vendor problem. The problems of street vendors have long been experienced by most big cities in Indonesia. A web based lecturer resource accompanies the text. Particularly suitable for students on marketing, business and hospitality courses who require a good grounding in the principles of services marketing, the practical implications are shown clearly and effectively demonstrate how the principles are applied in the real world. New content has been incorporated to bring the subject matter thoroughly up to date, for example featuring more on the Internet, the inclusion of material on call centres in respect of service delivery and service encounter additional material on customer relationship management (CRM) consideration of frontline employees and internal marketing and a discussion of revenue management issues in managing demand and capacity. This new edition has been thoroughly revamped to include pedagogical features such as exercises and mini cases throughout the text to consolidate learning and make it more student friendly. Services Marketing Management builds on the success of the previous editions, formally entitled 'The Management and Marketing of Services', to provide an easily digestible approach to the service industry with a specific focus on the management and marketing elements. Anahtar kelimeler: Yiyecek ve içecek işletmeleri, temalı restoran, tutum ve davranışlar, gastronomi. Araştırmada öğrencilerin temalı restoranlara ilişkin tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi sonucunda "psikolojimi olumsuz yönde etkileyecek temalı restoranları tercih ederim" ifadesine öğrencilerin yanıtları katılmıyorum ve kesinlikle katılmıyorum yönünde olmakla birlikte ortalamalarının cinsiyete göre farklılık gösterdiği ve bu farklılığın da istatistiksel olarak anlamlı olduğu ortaya konmuştur (p<0,01). Bulundukları il olan Denizli'de temalı restoran bulunup bulunmadığı konusunda öğrencilerin %66,4'sı bilgi sahibi değildir. Araştırma sonucunda öğrencilerin temalı restoranlar konusunda çok fazla bilgi sahibi olmadıkları ortaya konmuştur. Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümündeki öğrencilerden gönüllülük esası dikkate alınarak 73'ü kız ve 61'i erkek olmak üzere toplam 134 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Bu araştırmada Pamukkale Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü öğrencilerinin temalı restoranlara ilişkin tutum ve davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.

Türkiye'de de temalı restoran bulunmasına rağmen sayıları oldukça azdır. Z Temalı restoranlar, dünyanın çeşitli ülkelerinde bulunmakta olup tema olarak uzay, tuvalet, hastane, hapishane ve film karakterleri gibi unsurları kullanmaktadırlar.
